• Hudbu složil: Craig Armstrong
  • Dirigovala: Cecilia Weston
  • Orchestrace: Craig Armstrong, Matt Dunkley
  • Nahráno v Air Studios, London
  • Produkce: Craig Armstrong, Geoff Foster
  • Universal Island Records 2003 (LC00407)

LÁSKA NEBESKÁ je romantická komedie z prostředí předvánočního Londýna se spoustou výborných britských herců, Richard Curtis si pro svůj režijní debut (podílel se však na filmech jako NOTTING HILL nebo BRIDGET JONES) vybral skotského skladatele Craiga Armstronga. Armstrong pracoval v minulosti na romantických filmech ROMEO A JULIE a MOULIN ROUGE, takže v tomto žánru není žádným nováčkem.

Doposud vyšly dvě verze soundtracku, klasické album obsahující cukrkandlové výplody populárního průmyslu zaměřené především na Vánoce plus dva dvouminutové tracky Craiga Armstronga. Ony dva tracky reprezentují to nejlepší z Armstrongovy práce, Glasgow Love Theme ve filmu podbarvuje použitím klavíru a smyčců v pozadí dojemnou scénu odhalení Markových citů k Julii. Na promu ji najdete ve shodné verzi pod názvem Mark's Video. PM's Love Theme je hudebně-emocionální exploze se zapojením celého orchestru skrývající se na promu v prodloužené verzi pod názvem Joanna Drives Off. V písničkové časti alba se objevují songy od interpretů jako Dido, Sugababes, Kelly Clarkson nebo Lynden David Hall s jeho gospelovou verzí písně All You Need Is Love. Album rozhodně není k zahození, je dobře poskládané, ale nás přeci jenom bude víc zajímat promo pro Akademii, které obsahuje pouze kompozici Craiga Armstronga.

Celé promo se očekávaně veze na romantické vlně, kterou vytváří především klavír a smyčcová sekce orchestru. Armstrong začíná skladbami On the Beach a Total Agony v melancholické náladě, ze které vás však vyvede třetí stopa Press Conference, tady poprvé zazní oslavný motiv. Za vrchol soundtracku se dá směle označit skladba Joanna Drives Off, kde hudba za podpory žesťů, perkusí a dramatických smyčců vzlétne do výšin a dá vám pocítit pozitivní atmosféru Vánoc. Druhým vrcholem je poslední skladba Restaurant, ve které se ke klavíru postupně připojí ostatní nástroje a společně zakončí celé promo fanfárami. Hudba určitě nadchne, ale co nepotěší, je délka soundtracku, která lehce přesahuje hranici dvaceti minut. Je to málo, ale to nám nezabrání oblíbit si tento vydařený kousek.

Hudba *****    Album ***    Zvuk ****