Soundtracking 25 10. 11. 2013, Toulcův dvůr
|
|
Považte, že kdyby byl
soundtracking vždycky jen výroční událostí, scházíme se už čtvrt
století! Ten letošní, uspořádaný pro změnu a opět v Toulcově dvoře,
totiž byl pětadvacátý. Na malé jubileum by však hádal pouze ten, kdo
není zasvěcen - všichni skalní účastníci přece pamatují dřívější
frekvenci setkávání i dvakrát do roka.
Tentokráte se fanoušků
filmové hudby sešlo méně, než obvykle (že by ve špičce všehovšudy
čtrnáct?), čímž můj optimistický odhad: minimálně dvacet, kterému
jsem přizpůsobil tisk soutěžních formulářů a Lokutus výši vstupného,
dopadl tak, že já jsem měl přebytek a Lokutus manko... Pravověrné
jádro oslabila překvapivá neúčast některých stálic (např. Antony,
Aman, Dealer). |
|
|
Nižší počet hlav a kazící
se počasí vyvolaly atmosféru vesměs komorní a vzpomínkovou, s
diskuzí div ne existenciální: cédečka už málokoho táhnou, ta, která
by zaujala, nikdo nevydá, naopak se recykluje pořád to samé…nakupuje
se líp, poněvadž celníci prý v aktivitě polevili, ale prodává hůř,
protože poštovné jde nahoru a poplatky a limity na ebayi
jakbysmet…ten Ottman je stejně neskutečný popleta, málem kvůli jeho
zmatkům krachnul vrchol SoundtraConu…ani soundtracky uložené na
speciálních harddiskách v bankovním sejfu nejsou v absolutním
bezpečí…Zkrátka jsme se podělili o to, co komu ve vztahu k filmové
hudbě zrovna leželo na jazyku.
Světlý bod reprezentovala
pečlivě vypravená třetí kompilace filmové hudby Jiřího Šusta, na níž
má zásluhy Zia. Z jeho komentářů jsem usoudil, že překážkou
vydavatelského úsilí a práce na převádění hudby není jen lakota
manželek pozůstalých po skladatelích, ale i bujaré společenské
radovánky rozvíjené přímo u vydavatele (rozuměj u Zii doma) jeho
sestrou. Ani jsme tedy v této souvislosti nepočítali, zdali
návratnost nákladů investovaných do převáděcího přístroje lze
očekávat do příštího soundtrackingu nebo někdy v přespříštím
století. |
|
|
Ojedinělé bylo setkání v
Toulcově dvoře tím, že se dvakrát soutěžilo, což trochu navodilo
program v čase dopoledním i odpoledním. Nezastírám, že jsem si svojí
soutěží malinko přihřál již jednou vroucí (svatební) polívčičku.
Mimoto jsem předpokládal, co se následně potvrdilo: i notoricky
známé kousky se časem mnohým vytratí z paměti, ne tak neustále
povědomým zvukem, jako požadovanou schopností přiřadit tomu zvuku
název filmu a jméno skladatele. Na sobě jsem si toto zjištění ověřil
během druhé soutěže přichystané VanTomem. Nicméně výsledky byly
uspokojivé. V první soutěži z 87 dosažitelných bodů získali:
1. Lokutus 59
b. 2. VanTom 39 b. 3. YaroslaF 31 b. 4. Ubik 30 b.
5. Ewan 25 b. 6. Steve 24 b. 7. Zia 23 b. 8. Pepak
21 b. … |
|
|
Namísto kompletních
výsledkových listin jsem zaznamenal, že o ceny (alias přines, co ti
doma přebývá) se žádná velká bitva nestrhla, spíše byly glosovány s
nostalgickým úsměvem. Ještě před pár lety se skoro všechna nabízená
CD-R co nevidět a s vážným zaujetím rozebrala, kdežto dnešek zřejmě
nasvědčil trendu: nač si přetěžovat police kopiemi, když je hudba k
poslechu na internetu. Anebo všichni všechno máme v originálech?
Možná ano, poněvadž i nabízená originální CD byla počastována
víceméně zdvořilostním zájmem.
No nic, doba se holt mění a
spolu s ní i my. Někdo pružně a zvesela, druhý těžkopádně a s
povzdechem. Jelikož patřím spíše do té konzervativní ligy, rád ji
budu hájit na příštím soundtrackingu!
bertram
|
|
|
Horní řada: Ubik,
Ziasystems, Fighter, E-Wan, YaroslaF, Hana'an, Bertram, Ipro,
Frazer Spodní řada: VanTom, Pepak, Kalidor, Jhershaw, Steve
|