• Hudbu složil: Bruce Rowland
  • Dirigoval: Bruce Rowland
  • Nahrál: The Melbourne Studio Symphony Orchestra / Nortwest Sinfonia
  • Nahráno v Flagstaff and AAV Studios, Melbourne / Saint Thomas Center, Seattle, WA
  • Produkce: Bruce Rowland
  • Percepto Records 1983/1997 (PERCEPTO-004)

Soundtrack PHAR LAP / ZEUS AND ROXANNE v sobě kombinuje dva hudební doprovody. První je k filmu PHAR LAP a lze jej charakterizovat jako dechberoucí. Úvodní skladba California 1932 celý soundtrack otevírá a obsahuje hudební prvky, které velmi jemně rozehrávají celý tento dojemný příběh. Začíná pozvolna kombinací zvuku piána s klasickou kytarou, ke kterým se následně připojují dřevěné dechové nástroje, smičcové nástroje a harfa! Hudební doprovod velmi půvabně doplňuje vizuální snímky, které vidíme na plátně, a velmi důmyslně napomáhá "transportu" posluchače/diváka zpět do dob, kdy se zrodila legeda jménem Phar Lap. I když celý soundtrack využívá obdobné muzikální prvky, lze konstatovat, že je to opravdu mistrovské dílo. Skladba The Sand Hills začíná využitím elektrického syntetizéru a basy. Tyto prvky však velice rychle eskalují do bicích, doprovázeny piánem a mnoha dalšími rozličnými nástroji, které se podílejí na vytvoření dojmu, že si Phar Lap prochází doslova peklem na zemi. Skladby Training in the Desert a Agua Caliente v sobě obsahují prvky stylu Mariachi, jejichž hlavním úkolem je upozornit posluchače/diváka na přechod z australského prostředí do Mexika před velkým dostihovým finále.

Pokud lze tomuto albu něco vytknout, pak je to fyzické zpracování produktu. Při výrobě matrice pro tento kompaktní disk se zřejmě vyskytla chyba, neboť poslední skladba alba The Legend byla chybně označena jako první skladba k soundtracku ZEUS AND ROXANNE. Ačkoli mnoho fanoušků může tuto chybu považovat za klíčovou, nezapomínejme na fakt, že je to především kreativita hudebního skladatele a celého symfonického orchestru, co činí z tohoto alba jediněčný a unikátní hudební celek, který pomohl rozehrát příběh Phar Lapa na stříbrném plátně tak mistrně, že několik desítek let mrtvá legenda doslova "znovu ožila". Nastavte si na vašem CD přehrávači režim random a nepoznáte rozdíl.

ZEUS AND ROXANNE je druhým soundtrackem z této jedinečné kolekce. Ačkoliv není tato hudba ve své podstatě nejhorší, nelze ji zcela věrohodně porovnávat stejným způsobem jako u první sekce. Celé téma je více odlehčené a dalo by se říci, že i poněkud komické, alespoň pokud bychom jej srovnávali s dramatickým filmem PHAR LAP. Posluchači se tedy naskýtá jedinečná šance poslechnout si oba hudební doprovody k rozdílným filmům na jednom CD, což dává výtečnou možnost vypozorovat široký hudební záběr Bruce Rowlanda jako hudebního skladatele.

ZEUS AND ROXANNE je vlastně příběhem o tom, jak spolu komunikují dva naprosto rozdílné živočišné druhy - totiž pes (Zeus) a delfín (Roxanne). Mořská bioložka Mary Bethová (Kathleen Quinlanová), která studuje chování delfína Roxanne, se náhodně stane svědkem jejich vzájemné náklonnosti a rozhodne se toto přátelství podporovat, aby jej mohla studovat. Claude (Arnold Vosloo) - darebný výzkumník - se rozhodne ukrást Mary celý její výzkum, aby jej mohl následně velmi dobře zpeněžit. Mary se v průběhu pátrání po ztracených materiálech zamiluje do Terryho (Steve Guttenberg), majitele psa Dia, a zcela zapomene na svůj výzkum. I když se příběh postupně snaží rozvinout do milostné love story, nejvíce záběrů je věnováno právě dvojici Zeus a Roxanne, která na plátně předvádí doslova neuvěřitelné kousky.

Celý hudební doprovod filmu ZEUS AND ROXANNE sleduje elementy soundtracku PHAR LAP, a to zejména ve skladbách Opening / Day Trip a Zeus Arrives / Carver the Spy. Tyto skladby totiž také obsahují mix piána, klasické kytary a bicích - všechny nástroje jakoby postupně ztrácely na intenzitě. V dalším průběhu skladby pak opět zesilují a v samotném finále skladby jsou doplněny doprovodem smyčcových nástrojů a dalších instrumentů vyplňujících tzv. hudební mezery. A Case of Rum / Carver Captured nás přivádí na hudební cestu jakési opilé strnulosti, která je následně transformována do téměř hmatateného napětí a končí velmi rychlou akcí všech nástrojů. Shark Attack / Stranded Sub chytře užívá bicích a strunových nástrojů k vytvoření vzrušení, když se Mary Bethová nachází v potápějící se ponorce - k tomu dochází v jedné z nejvíce napínavých scén filmu.

Phar.Lap

Hudba ****    Album ***    Zvuk ***