John Williams


 Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn, The

Lokutus: "Přemíru mickeymousingu úvodní třetiny CD naštěstí zachraňuje jeho zbytek, který album jen tak tak udrží na hraně slabých 4*. Celkově nic vyloženě objevnýho ale Tin Tin nepřináší."  ****   (22.10.2011)

Salahadin: "Williams odvedl určitě dobrou práci, nicméně se zdejší recenzí se neztotožňuji. Můžete cítit tu Williamsovu hravost, ale pokud vás nezaujme, víc s tím nenaděláte. Úvodní jazzová The Adventures Of Tintin se poslouchat nedá, ušní bubínky určitě rozvibruje, ale velmi nepříjemným způsobem. O poznání šílenější a ujetější track z HP3 byl mnohem lepší. A zbytek alba - až na Haddockův motiv - je nezáživně znějící doplněk k filmu. Takže silnější 2* za občasné zívání při poslechu."  **   (16.5.2012)
 

 A.I. Artificial Intelligence

Lokutus: "Velmi působivé tracky (Abandoned in the Forest) jsou prokládány hravými (nepříliš kvalitními) a překrásnými vokálními skladbami. Nechybí ani solidní písnička ve dvou verzích, či dramatické skladby (Rise of the Moon) s využitím elektroniky. Bohužel velmi mnoho hudby z filmu na CD schází, ale i tak se jedná o jeden z nejpůsobivějších a nejzajímavějších soundtracků, co kdy Williams složil. "  ****

pepak: "Nakonec jsem dal hodnoceni tri hvezdy, ale bylo by fer dodat, ze jsem velmi vahal mezi 3 a 4. A.I. je vyrazne lepsi nez bezny trihvezdickovy score, ale zase nedosahuje kvalit ctyrhvezdickovych. Takze je potreba vysvetlujici komentar."  ***

zaplos: "Zcela jasná Williamsova klasika, hezké melodie, několik tracků podmalovává navíc krásný zpěv, přesto pro mě osobně je to hezká, ale jednotvárná mistrova hudba. Průměr. "  ***   (12.2.2012)
 

 Black Sunday (bootleg)

zaplos: "Tradiční Williamsův průměr. Ničím zásadní album, ale poslouchat se to dá díky solidnímu ústřednímu motivu, který je pak x-krát variován do smutných či dramatičtějších, snad až akčních poloh. V závěru alba se objevují jakési "cirkusové" skladby, ty jsou příšerné. Jinak ale určitě soundtrack, který Williamsovy fanoušky potěší. "  ***   (22.2.2013)
 

 Born on the 4th of July (bootleg, 78 min)

Lokutus: "V zásadě se jedná o jeden a tentýž soundtrack obsažený na CD dvakrát - jelikož alternativní stopy se od původních tracků liší jen velmi nepatrně. Překrásný hlavní smyčcový motiv je vlastně jediným výrazným tématem obsaženým na tomto CD. Po několika ívodních skladbách, kdy zní v podstatě pořád dokola již není ani přiliš zajímavý a začíná působit monotónně."  ****

pepak: "No, jak to rict slusne a nepopudit... Prvni stopa je moc pekna. Druha stopa je taky moc pekna, akorat nejak hodne podobna predchozi stope. A tak dal az do pulky CDcka, kde se to cely zvrtne a 16. stopa je skoro stejna ne jako stopa c. 15, ale jako stopa c. 1. A pak uz to v tomto duchu pokracuje az do konce."  ***

zitg: "Ten soundtrack je zajimavy od zacatku az do konce. Na prvni poslech sice muze pusobit monotonne, ale pokud clovek posloucha opravdu pozorne tak zjisti, ze ten hlavni motiv zni pokazde tak trochu jinak. Nekdy vesele, nekdy romanticky, ale vetsinou smutne az depresivne, avsak pokazde s jinym stupnem smutku ci deprese. A diky uzasnym trumpetovym solum Tima Morrisona se IMHO jedna o nejlepsi Williamsovo dilo vsech dob"  *****
 

 Catch Me If You Can

Darabont: " Veľmi príjemná, relaxačná záležitosť, ktorá je ale neustále prerušovaná dobovými pesničkami (Bože prečo ???). Samotné score sa nesie v 3 základných náladách, ktoré sa neustále kombinujú. Síce to celé občas zavanie Johnyho staršími prácami (napr. Sabrina), ale samotný výsledok je napriek tomu veľmi kvalitný (Bože ďakujem:-)"  ****   (11.12.2006)

zaplos: "Hlavně písničkový soundtrack, několik málo filmové hudby je poklidným sborovým projevem tolik typickým pro Williamse, že si ani příliš nezasluhuje pozornosti."  ***   (19.12.2010)
 

 Close Encounters of the Third Kind (Varese, 44 min)

zaplos: "To samé jako u delší edice z roku 1998. Absolutně nezajímavé, spousta hudebních zvuků a ruchů, které určitě ve filmu hrají svou výraznou roli, ale mám-li hodnotit hudbu pro samostatný poslech, je to fakt bída. Řekl bych, že málokdy se povede k tak slavnému filmu mít tak na samostatný poslech hroznou hudbu. Nebýt melodičtějšího závěru, bylo by to snad za odpad."  **   (5.2.2016)
 

 Close Encounters of the Third Kind (Arista, 77 min)

Lavran: "Polovina alba je hrůzostrašná a hudba je až nepříjemně mrazivá a ta druhá je již melodičtější. Williamsovi se tak podařilo velmi dobře zachytit setkání s mimozemskou civilizací. Až už tedy z pohledu nepřátelského, tak ve finále přátelského. A kdo by navíc neznal oněch několik základních tónů z konverzace mezi mateřskou lodí a lidmi.:) Jedno ze zásadních Williamsových děl, které má stále čím překvapit. Doporučuji poslouchat v noci..."  *****   (13.4.2007)

Lokutus: "Naprostou záhadou je především výběr skladeb na CD... Tím zdaleka nejkrásnějším hudebním momentem filmu je jednoznačně finále ve kterém Richard Dreyfuss vstupuje do vesmírné lodi. Co ale čert (spíš producenti) nechtěl!!! Na CD je tento překrásný moment zkrácen asi jen na půl minuty a místo něj je na soundtracku obsažena tuna velmi obtížně poslouchatelných experimentů.... CHYBA!!!! :o((("  **

pepak: "Zatracene!!! Tohle CD se mi prihodilo opravdu schvalne. Nejen ze se jeho hudba neda poslouchat, s vyjimkou cca 90 sekund na konci CD, ale jeste navic jde o deluxe edici s tak krasne udelanym obalem (a taky tak blbe zkopirovatelnym), ze si proste musim nechat original, i kdyz se mi vubec nelibi :-("  *

Rocketeer: "Hodnotit Williamsovo vymakané dílo - CE3K se dá asi obtížně, tím spíše že obdivovatelé Williamse zde budou hledat vzletné motivy - marně, Ti co Williamse už znají z mnoha stránek, ať už starší méně poslouchatelné věci jako Skl.peklo, nebo humorné filmové fresky jako Jak ukrást Venuši či znovu vydaný Fitzwilly, si zde zcela jistě najdou v různorodé a bohaté směsici skladeb tu která jim vdechne onu atmosféru tajemna, atmosféru blízkého setkání, pro mne rozhodně jeden z dobrých i když ne vždy dobře poslouchatelných ost, tahle věc se prostě musí poslouchat v klidu a soustředěně, dá se v ní objevit kouzlo, 4,5*"  *****   (18.11.2004)

zaplos: "Naprosto nic říkající soundtrack, změť tradičních Williamsových melodií bez výraznějšího ústředního motivu. Až poslední track přináší hudbu, kvůli které bych byl ochoten toto album poslouchat ještě jednou. Takový vcelku nezáživný koncert."  **   (12.2.2012)
 

 Dracula

Lokutus: "Působivá hororová kompozice, ze které však na CD shází větší část ze zajímavých skladeb obsažených ve filmu. "  ***

zaplos: "Pro někoho možná bombastické a velkolepé, pro mně osobně spíše jen hlasitý a nezajímavý akčně-dramatický Williams. Tohle na něm právě nemám rád. Žádný krásný motiv, jen orchestr jede naplno, ale poslouchat se to nedá ani jako kulisa ani jako studijní látka na Williamse. Prostě tradiční produkt bez špetky zajímavosti. Nelíbilo se mi to."  **   (5.2.2016)
 

 E.T. - The Extra-Terrestrial (MCA, 71 min)

Team_Daddy: "Uvodni tema je tentokrat nenapadnejsi, nez byva u Williamse zvykem, ale o to pusobivejsi. Skoda, ze nas Johny nechava tak dlouho cekat na finale, zbytecne se to tahlo."  ***   (17.5.2005)
 

 E.T. - The Extra-Terrestrial (MCA, 76 min)

Lavran: "Na albu mi stále chybí orchestrální verze několika tracků (např. Flying Theme), ale s remastrovaným zvukem zní E.T. sále výborně a jeho pestrost z něj činí jedno z nejlepších Williamsových děl. Oscar za něj je opravdu zasloužený."  *****   (11.4.2007)
 

 Far and Away (Vol.2, bootleg)

pepak: "Far & Away je uplne super, tak proc davam druhymu CD tak nizky hodnoceni? Protoze pokud mate prvni, oficialni vydani, tak uz vam Volume 2 krome vydaju a vzteku neprinese nic. Jeden nebo dva pekny tracky jsou skoro stejny jako na prvnim CD, zbytek je velmi vyrazne horsi. Skoda."  **
 

 Harry Potter and the Chamber of Secrets

zaplos: "Pomalé a známé pasáže jsou moc hezké, ale prostředí část alba se mi moc nelíbila. Ano, všechno se to dá moc dobře poslouchat, ale čekal jsem více zajímavých pasáží. Průměr. "  ***   (21.1.2016)
 

 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Lavran: "Bez debat nejkvalitnější Williamsův soundtrack pro potterovskou sérii. Přehršel nových témat a nápadů z alba činí přímo kongeniální záležitost. Z každé skladby sálá doslova hmatatelné kouzlo a nádech tajemna. Po dlouhé době jeden z epičtějších soundtracků od Johna, který připomene staré dobré časy a já jsem jen rád."  *****   (11.4.2007)

zaplos: "Platí totéž co u předchozích dvou dílů Harryho Pottera - pomalejší části soundtracku jsou výrazně zajímavější než akční nebo dramatické pasáže. Ty mě ani tady vůbec nezaujaly. Dobrý ukončením Williamsových Potterů je poslední track 21, který celou jeho hudební trilogii pěkně uzavírá. Celkově mě však hudební Potter vůbec nedostal. "  ***   (9.2.2016)
 

 Harry Potter and the Sorcerer's Stone

pepak: "Nuda, nuda, nuda, umocnena tim, ze hlavni motiv hraje priblizne tricetkrat v kazdy stope. Bohuzel ten hlavni motiv je zhruba to nejlepsi, co CD nabizi, takze ani jeho vyfiltrovanim se moc neziska. Predbeznej nahypovanej jasot nad "dalsim Hookem" splaskl na neco opravdu hodne podprumernyho. Kdyby aspon to druhy CD obsahovalo nejakou zajimavejsi hudbu..."  **

zaplos: "První díl Potterské ságy. Všechny motivy jsou zde nové a všechny ty pomalé se krásně poslouchají. Bohužel akční pasáže (třetí třetina soundtracku) se mi spíš nelíbila. Akční části v této sáze mi prostě nejednou - a ty Williamsovy nejsou výjimkou. Takže za ty nesmrtelné krásné zvonečky a hlavní motivy super, za zbytek spíše podprůměr. "  ****   (1.2.2016)
 

 Heartbeeps (bootleg)

VanTom: "Soundtrack obsahuje vynikající hlavní motiv (na Williamse dosti atypický) - svižný, s popovým rytmem a poměrně hodně elektronický. Zbytek hudby se pak skládá ze standardních tajemných, rozpustilých a akčních pasáží - ale poslouchá se to dobře. Ĺ koda nevalné zvukové kvality."  ***
 

 Home Alone

pepak: "Skvela vanocni hudba, krasny motivy, celkove parada. Skoda, ze Williams uz nadale v tomto duchu nekomponuje :-("  ****

Rocketeer: "Na Vánoce neposlouchám koledy ale Home alone :-))))) Kdo má rád Vánoce má rád toto cd, od stromečku k cd přehrávači kolem pečeného kapra , pět hvězdiček rozhodně, 5*"  ****   (18.11.2004)

zaplos: "Příjemné a hezké vánoční skladby jsou orámovány písničkami téže tématiky. Není to juchavé a rozverné dílo, ale v rámci Williamsovy diskografie určitě poklidné a příjemné dílo, které sice nevyrazí dech, ale je příjemné s ním chvíli trávit čas."  ****   (19.12.2010)
 

 Home Alone (La-La Land)

zaplos: "Příliš originální tato dvojplacka není, protože na prvním CD najdeme Film Score a Additional Music, na druhém CD je zase původní Soundtrack Album a k tomu jako bonus 4 vánoční písničky. Ale i přes tuhle neoriginalitu je nádherné přes dvě hodiny poslouchat krásné Williamsovy vánoční skladby a k tomu sem tam nějaká ta vánoční písnička také potěší. Sem tam může posluchač i slyšet zárodky budoucího Harryho Pottera, sem tam originální hudbu z filmu provedenou jako vážnou koncertní hudbu. Jedna z mála dvouplacek, co má svůj smysl a stojí zato si ji poslechnout. "  *****   (5.2.2016)
 

 Home Alone 2: Lost in New York (Fox)

pepak: "Viz. Home Alone."  ****
 

 Home Alone 2: Lost in New York (Varese Club)

Lavran: "Výborná edice a výborná Williamsova hudba. Home Alone 2 sice nepřináší po jedničce vlastně nic zásadně nového, snad jen shrnuje a užívá již použitých postupů, ale tato edice spojuje vše do jednoho kompaktního celku a dává tak skvěle vyniknout nadání Johna Williamse, které ani s věkem neupadá. Když přijdou Vánoce, vždy si album rád znovu poslechnu..."  *****   (11.4.2007)
 

 Home Alone 2: Lost in New York (La-La Land)

zaplos: "Poslouchatelné a hezké dvojalbum, které ale přináší hlavně to dobré z jedničky a pak už jen standardní Williamsovu výplň, která sice není zlá, ale už to není ono. Toto dvojalbum je zbytečně dlouhé a už není tolik zábavné jako jednička."  ****   (5.2.2016)
 

 Hook

Anthony: "Z klasických Williamsových soundtracků (mnoho zpěvných témat, roztomile pohádková hudba) můj nejoblíbenější. Spolu s třetím Indiana Jonesem soundtrack obsahující snad nejvíce výrazných témat z Williamsovy tvorby. Film mě až tak nezaujal, ale některé scény jsou naprosto úchvatné právě díky podbarvení Williamsovou hudbou. Pochopitelně nádherný motiv, kdy Peter Pan poprvé létá + následné You are the Pan, kdy se děti rozhodují zda jít k němu či ne: to je okamžik, který mi snad pokaždé vhání slzy do očí. Kromě toho má ale moc pěkný motiv i Hook a Zvoněnka."  *****   (22.8.2009)

Lavran: "Myslím, že Hook nepotřebuje žádné sáhodlouhé komentáře. Jde o jedno z Williamsových vrcholných děl. Neznám rozvernější a pohádkovější OST než právě Hooka. Neuvěřitelné množství motivů a lehkost s jakou je Williams dokáže pojit do jednoho nezapomenutelného celku si zaslouží 5 hvězdiček. Hook patří k tomu nej z filmové hudby vůbec..."  *****   (29.4.2007)

pepak: "K obsahu CD nemam pripominky, 75 minut (minus dve pisnicky) perfektni hudby proste komentar nepotrebuje. O to vetsi komentar mam k tomu idiotovi, kterej vymyslel booklet - napad umistit tracklisting (bez delek) doprostred bookletu a nikam jinam je hoden zaka prvni tridy zvlastni skoly, mozna."  *****
 

 Hook (bootleg, 2CD)

pepak: "Tak takhle by mely vypadat vsechny bootlegy. Pribyla spousta (celkem 144 minut) skvely hudby ve vyhovujici kvalite (cast stop je oznacena jako "cut directly from film", ale nezdaj se mi o nic horsi nez na oficialnim releasu), peknej booklet, navic inteligentne usporadanej, CDcka jsou lisovany, trzni cena odpovida cene obycejnych dvouCDckovych vydani. Co vic si prat? Snad jen Hook 3 CD s 19minutovou verzi Ultimate War.

Pozn.: Cast ty dylky je zpusobena tim, ze nektery stopy maj az tri alternativni verze, navzajem se lisici jen malo; v tom je moje jedina vazna pripominka k celymu vydani - sice je logicky, ze kdyz jsou skladby serazeny podle toho, jak jdou za sebou ve filmu, tak jsou vsechny alternativni verze tesne za sebou, ale blbe se to posloucha

Pozn.2: Existujou minimalne dve ruzny vydani 2CD bootlegu, to, co jsem napsal, se tyka vydani od Concorde."  *****

 

 Indiana Jones and the Last Crusade

Milhaus: "Filmovou trilogii mám rád a hudba ve filmu funguje dobře, ale na samostatný poslech mě vůbec nezaujala. Prostě hudbu Johna Williamse nemusím. Jo a nekamenujte mě za to:-)"  **   (22.4.2003)

zaplos: "Hudba, ve které je logicky obsaženo vše z hlavních motivů, je vesměs velmi dobře poslouchatelná a velmi dobře hodina poslechu uplyne. Přesto kromě geniálního hlavního motivu v tomto albu nic zvláštního nenacházím. "  ****   (12.2.2011)
 

 Indiana Jones and the Temple of Doom

zaplos: "Hudba je to spíše průměrná, a ačkoliv je motiv zcela geniální, ten zbytek je však hudba spíše hlasitá než krásná. Poslouchat se to jistě dá, ale čekal bych trochu víc."  ***   (30.1.2011)
 

 Jaws (Decca 2000)

zaplos: "Williamsova klasika s výtečným ústředním motivem a několika variacemi na něj, zbytek spíše jen strašidelné melodie. Ale za ten motiv bravo! "  ****   (19.12.2010)
 

 Jaws 2

zaplos: "Hudba hodně podobná jedničce, přeci jen už je to hodně nastavovaná kaše, založená na geniálním motivu. Nepřináší nic jiného než totéž co jednička. "  ***   (19.12.2010)
 

 JFK

Anthony: "Další povedená williamsova spolupráce s Oliverem Stonem. Hlavní motiv je docela pěkný, stejně jako příjemný motiv Garrisony rodiny. Nejvíce se mi ale líbily dramatičtější skladby jako Motorcade, Garrison´s Obsession či Conspirators (tato skladba jako by z oka vypadla skladbě Dennis Steals The Embryo z pozdějšího Jurského parku). Co se mi ale vůbec nelíbí, je množství tracků, které Williams nesložil, ale jsou rozeseté mezi skladbami po celém CD. Od vážné hudby po písničky. Z newilliamsovské hudby se mi líbí jen Drummers Salute, která ve filmu skvěle doprovázela JFK v úvodní jízdě vstříc smrti. "  ****   (22.8.2009)

Team_Daddy: "rochu jine nez klasicky Williams, vrchol alba pro me tvori ciste perkusni skladba c. 3. Zminovat se o pusobivosti hlavniho tematu mi u Williamse pripada zbytecne."  **   (25.5.2005)
 

 Jurassic Park (MCA, 70 min)

Anthony: "Nádherné motivy, jen s některými akčními skladbami (T-Rex Rescue & Finale) se trochu míjím. Ale ístřední motiv (nejlépe v Journey to the Island) je jeden z těch nezapomenutelných. Mám moc rád i netradiční skladbu Dennis Steals the Embryo a mám-li jmenovat něco z akce, pak se mi celkem dost líbí High-Wire Stunts. "  *****   (15.7.2006)

Darabont: " Prekrásne dielo, ktoré ako jedno z VEĽMI malého počtu Williamsových kompozícii obsahuje akciu, ktorá je zvládnutá na výbornú. Nechýba ani experimentovanie, napr. Dennis Steals the Embrio. Za vyznenie tejto skladby nepochybne môžeme poďakovať orchestráciám Johna Neufelda a (to je v prípade tejto skladby asi najdôležitejšie) Alexandra Couragea (dlhoročný orchestrátor skladateľa Jerryho Goldsmitha). Zmieňovať sa o tom, že táto kompozícia obsahuje jednu z najlepších hlavných tém je asi celkom nepodstatné. Keď to zhrniem a podčiarknem je výsledok asi takýto - keby neexistoval tento vynikajúci film a ešte lepšia hudba, tak by ste asi nečítali tento komentár."  *****   (24.11.2006)

Team_Daddy: "Bohuzel se asi ukazuje, ze jsem barbar, ale tento OST me krome - jednim slovem FANTASTICKEHO theme - opet vyznamneji nezasahl. Skutecne mam s Williamsovym mickeymousingem vazny problem. Cislem 1 pro me zustava Schindler's List, ktery ma co nabidnout i bez filmu. Obdivuji Williamsovu praci s orchestrem, ale nemam rad jeho vyplne."  ***   (25.5.2005)

zaplos: "Kromě krásného hlavního tématu je album průměrné, nic zvláštního a úžasného nepřináší, album vyplňují hučivé a zlověstné tóny, sem tam střídající se z oním úvodním hlavním motivem."  ***   (5.2.2012)
 

 Lost World: Jurassic Park, The

Anthony: "Druhý díl dávám překvapivě před první, protože přináší něco, co já velmi rád - kvalitní a nadupanou akci - věc, které se osobně dočkám u Williamse jen zřídka, protože jeho pojetí akční hudby mi moc nesedí. Lost World je světlá výjimka a zdejší skladby Lost World, Malcolm´s Journey, The Hunt, Rescuing Sarah nebo Visitor in San Diego si pouštím velmi často a náležitě si je užívám. Nevadí ani jistá podobnost skladby Rescuing Sarah s Predatorem. "  *****   (17.12.2007)

Darabont: " Temnejšie, agresívnejšie, silnejšie, skrátka to nie už len výpravné dobrodružstvo - JE TO VÁŽNE SKVELÉ..."  *****   (1.7.2018)

pepak: "Neplest se soundtrackem ke hre Lost World od Michaela Giacchina, kterej je skvelej. Tohle je proste slatanina toho nejhorsiho z prvniho dilu, "vylepsena" o nekolik zbrusu novych prisernosti. Nebrat."  **

Stanley: "Dost velký pokles od prvního Jurskýho parku. Pár zajímavých not se v tom najde, ale moc toho fakt není. V jedničce mi vadí hudba z akčním scénám, která je při vší dobré vůli prostě neposlouchatelná, a právě tohoto orchestrálního zmatku je ve Ztraceném světě mnohem víc."  **
 

 Memoirs of Geisha

zaplos: "Hudba poměrně hezká, s velice jednoduchých a stále se opakujícím se motivem, který nás zavede do Asie. Album ale nemá pro obyčejného posluchače bohatost, je to stále totéž. "  ***   (19.12.2010)
 

 Minority Report

pepak: "Lepsi nez jsem cekal, horsi nez bych chtel. Zhruba tak by se dal shrnoiut muj nazor na Minority Report. Podobnost s Close Encounters, kterou E-wan vyhrozoval, se sice nezapre, ale prece jenom se uz Williams poucil a Minority Report tak ve me aspon nevzbuzuje touhu vrazdit. Samozrejme s vyjimkou stop jako "Leo Crow... The Confrontation"..."  **
 

 Missouri Breaks, The (re-recording)

Lokutus: "Naprostá zrůdnost!!!!! Většina "hudba" pozastává jenom z nějakých podivných zvuků a jediným zajímavým motivem je snad milostné téma, které se oproti zbytku CD dá vcelku velmi dobře poslouchat - ale to je tak všechno. Pokud už mít tento soundtrack na originále, tak pouze ve spojení s MONSIGNOREM, aby se na CD dalo aspoň něco poslouchat... ;o))"  **

pepak: "Na CD spolecne s Monsignor, urcite stoji za poslechnuti. Jeden z mene znamych Williamsu, a o to je to lepsi."  ****
 

 Not with My Wife, You Don't

Lokutus: "Podobně laděná kompozice jako How to Steal of a Million - navíc i ze stejného roku. Oproti ní obsahuje navíc pouze pár normálních vojenských pochodů."  ***
 

 Patriot, The

Darabont: " Originalita kompozície v rámci Williamsovej tvorby je dosť malá - celé to znie ako výcuc z kooperácie Stone/Williams, ale ešte viac sa to podobá na mierne podhodnotený Johnov výtvor Amistad. ALE. Vo svojej podstate je to veľmi príjemný posluch, ktorý človeka neunudí. Pokiaľ nemáte zmapované staršie Johnove práce tak Vám prajem ničím nerušený 4 až 5 hviezdičkový zážitok."  ****   (24.11.2006)

Gimli: "Tento soundtrack si zaslouzi pozornost uz jen diky prekrasnemu hlavnimu motivu. Celkove se nejedna o nijak vyjimecne dilo, avsak take o nejake slabsi dilo. Proste trosku nadstandardni Williams."  ****

Milhaus: "Sice hudba moc historický válečný film nepřipomíná, ale hlavní motiv je pěknej, ale zas po chvíli poslouchání se hodně omrzí, cd je hodně dlouhý, ještě nikdy jsem to nedoposlouchal do konce."  ***   (16.4.2003)

pepak: "Hlavni motiv je opravdu vybornej, nicmene zacne nudit uz zhruba v paty stope, a ke konci CD uz pri nem skripu zubama. Kdo hleda urcitou paralelu mezi Patriotem, Harry Potterem a Born on the 4th of July, najde..."  ***

zaplos: "Williams nezklamal a složil výborně poslouchatelný soundtrack s mohutnými sbory, ale i příjemnými pomalými pasážemi. Trubka, sbor, housle - vše dobře klape. "  ****   (19.12.2010)
 

 Poseidon Adventure, The (FSM)

Lokutus: "Téměř solidní soundtrack - slušný hlavní motiv, ale tím to vcelku už všechno končí, následuje i Oscarem oceněná písnička, která velmi kouzelným způsobem evokuje dobu svého vzniku (viz i Towering Inferno), sice není od Williamse, ale i tak patří k tomu poslouchatelnějšímu na tomto CD..."  ***

pepak: "Na Poseidon Adventure je zajimavy asi jenom to, proc je to CD tak zadany, kdyz obsahuje tu hudbu, co obsahuje."  **
 

 Raiders of the Lost Ark (Silva 74 min)

Milhaus: "Stejně jako u poslední křížové výpravy, ve filmu dobrý, ale na samostatný poslech mě to vůbec nezaujalo. "  **   (30.4.2003)
 

 Raiders of the Lost Ark (Concorde)

zaplos: "Hudba k prvnímu Indiana Jonesovi má onen světoznámý motiv, ale jinak nic už nenabídne. Kromě všemožných variant známého motivu hudba především v první polovině nudí, v druhé už je zase hlavní motiv téměř ve všem. Dobrá, ale ne omračující záležitost, která bude bavit hlavně milovníky Williamse, ředové posluchače ani tak ne."  ***   (31.1.2011)
 

 Saving Private Ryan

Lokutus: "Pokud ignorujeme skutečně překrásnou skladbu Hymn to the Fallen, která CD zahajuje i otevírá, je zbytek CD velmi jednoduše shrnutelný do tří slov - nádherně instrumentované NIC. Soundtrack, který snad může vydržet poslouchat do konce jenom hluchý, nebo někdo, kdo v prvních 30 vteřinách druhýho tracku usne... Je záhadou, jak mohl Williams za něco takhle neuvěřitelně nezáživného a nudného získat cenu Grammy - no vlastně kvůli tomu, že to je film od Spielberga a přece nejde, že by v některém jeho filmu byla nudná, nebo nedej bože dokonce špatná hudba???!!!! No, tak to je prostě sázka na jistotu, tak to nebudeme ani poslouchat a dáme to Johnovi! :oX"  *

Milhaus: "Hymn to the Fallen je opravdu nádnera, ale i tak nechápu, proč je na CD dvakrát. To "mezitím" je sice možná pěkný, ale o ničem, prostě nuda, ideální na usnutí. Tohle že je John Williams?"  **   (29.4.2003)

movie: "Vlastně je to moc pěkný soundtrack, ale chvilku mi trvalo než jsem si na něj zvykl!"  ****
 

 Seven Years in Tibet

Milhaus: "Připadá mi, že čím víckrát to slyším, tím méně se mi líbí a to jsem Tibet slyšel jen asi 10krát. Pěkný motiv, pěkný zpěv tibetských mnichů, ale nesmí se to poslouchat často."  ***   (22.4.2003)

pepak: "Podobne jako Zimmeruv Lion King jsou i Seven Years in Tibet soundtrackem, kterej s kazdym dalsim poslechem neco ztraci. Jestli muzu radit, pustte si to dvakrat, trikrat, a pak uz jen vzpominejte, jak to byla hezka hudba. Nema smysl kazit si ji dalsim poslechem."  ***

Stanley: "Nepřijde mi to nikterak příliš pestré, ale minimálně ívodní skladba je nádherná. Celé to takové ovšem rozhodně není, dost hudby je nevýrazné, tiché vyluzování pomalých tónů může spíš nudit než nadchnout. Přesto si umím představit, že se to někomu může líbit od začátku do konce."  ***

VanTom: "Stejně jako velká spousta jiných Williamsových soudtracků i tenhle obsahuje krásné a hodně působivé "osudové" hlavní téma, které vyčnívá jako ostrůvek světla z moře temné vaty, která ho obklopuje (jak by řekl básník :). Vaty, která je na vysoké profesionální írovni a snaží se tvářit jako něco víc, ale určité lidi (jako třeba mě) dokáže unudit téměř do slastného bezvědomí."  ***

zaplos: "Opět příjemný Williams, hudba zvěstující nebezpečí hor i lahodná jako příjemné letní počasí, dá se bez obtíží poslouchat, ale je to naprosto typický Williams. "  ****   (19.12.2010)
 

 Schindler's List

Anthony: "Vedle klasických věcí typu Superman, Hook, ET, Indiana Jones naprosto odlišné dílo plné smutku. Kdykoli vidím nějaký dokument o holocaustu, když čtu nějakou knihu k danému tématu, okamžitě mi automaticky naskakuje srdceryvná Williamsova hudba, především z mistrovské skladby Auschwitz-Birkenau. Rovněž další skladby jsou dovedeny k dokonalosti - hlavní téma a snad ještě lepší téma Remembrances, děsivé sbory z Immolation. Osobně si i hodně vychutnávám skvěle gradovanou dlouhou skladbu Schindler´s Workforce. Ve filmu pak Williams se Spielbergem fantasticky použil dětské sbory ve vrcholné scéně vyklízení krakowského ghetta (na CD OYF´N Pripetshok). Prostě nejlepší Stevenův film a nejlepší Johnova hudba."  *****   (7.3.2015)
 

 Star Wars: A New Hope (2CD)

Lavran: "Co k tomuto dvojalbu říct. Williams je génius. Hudba zaslouženě dostala Oscara a přinesla do filmové hudby spoustu nového. Nesmrtelná klasika...:)"  *****   (13.4.2007)

Team_Daddy: "Myslim si, ze kdybych E New Hope slysel v klasicke 1CD verzi bylo by to na 4*, takhle je to jen o fous, btw. Cantina Band je bozi :-) a btw. 2 tema New Hope je jednoznacne jeden z nejsilnejsich zazitku ze SW sagy. Nevim jestli to (tema New Hope) nazyvam spravne, myslim tim melodii, ktera hraje temer od zacatku (od 0:55) posledni skladby The Throne Room - End Title a je taktez obsazena v posledni skladbe Ep III."  ***   (3.5.2005)

zaplos: "Královská hudba, která dala tolik významné sáze klasické motivy dobra i zla. K tomu přidal autor další výborné skladby, ani jediná minuta alba není zbytečná. Je to kult, který se překonat snad ani už nedá. Album, které prostě musíte mít. Williams ve vrcholné formě. "  *****   (20.1.2016)
 

 Star Wars: Attack of the Clones

Gimli: "Attack of the Clones je navrat Johnnyho. Stary znamy feeling puvodni trilogie se vratil, objevily se nove motivy (napr. az mrazive osudovy Love Theme), v plne krase se "vraci" Imperial March. A to vse v nadherne kompaktni podobe! Snad vyjde co nejdriv dvojCD."  *****

Team_Daddy: "O dost lepsi nezli Skryta hrozba a diky skladbam jako Zam the Assasin and the Chase Through Coruscant nebo skvelemu love theme Across the Stars u me aspirovalo i na ctyrhvezdickove hodnoceni, ale kvuli slabsimu finisi to nakonec nedopadlo lepe nez mirny nadprumer."  ***   (28.4.2005)

Ulrik: "Narozdíl u SW- E1, kde jsem si lásku k ní musel chvíli hledat, mě tohle CD chytlo hned na první poslech. Těžko hledat slabší chvilku a love theme společně s objevujícím se Imperial marchem íspěšně konkurují nádhernému Duel of the Fates."  *****
 

 Star Wars: Return of the Jedi (2CD)

Team_Daddy: "Co napsat a neopakovat se? Zaryty fanousek JW a SW se ze me asi nestane, ale toto dilo mi dalo dve hodiny opravdu pekne udelane hudby, ktera mi ale bohuzel nic moc nerika a je pro me "jen" slusnou kulisou - mysleno v dobrem. Timto uzaviram svoji vypravu do sveta Sw a Johnu Williamsovi dekuji za pomerne pekne stravene 3 tydny. PS: z teto Epizody se mou nejoblibenejsi skladbou stala Parade of the Ewoks. "  ***   (5.5.2005)

zaplos: "Totálně parádní soundtrack navazující na předchozí Williamsovy práce na starých dílech Star Wars. Na dvou plackách se sem tam najde slabší track, ale celkově je to fantasticky poslouchatelný soundtrack plný výtečné a známé hudby, ale také novým motivů, které vždycky stojí zato si znovu osvěžit. Stará původní trilogie je hudebně absolutně vynikající a Williamsovo vrcholné dílo. "  *****   (19.1.2016)
 

 Star Wars: Revenge of the Sith

MeridiusReborn: "John Williams se po trochu slabších (na poměry SW) epizodách vrací do formy a všem dokazuje, že je stále jednou z největších hvězd mezi skladateli. Počáteční skladba vás vrhne do ohně bitvy nad Coruscantem, pak úžasné Battle of the Heroes a hned potom nejlepší skladba Anakin's Betrayal doprovázející nejsmutnější moment filmu. Určitě jeden z mých nejoblíbenějších soundtracků."  *****   (3.7.2007)

Salahadin: "Patřím k těm, kteří SW milujou, a Pomstu Sithů přímo žeru. Přes bombastickej nástup, motivy z Across the Stars po dokonalou skladbu Battle of Heroes nebo General Grievous! Na závěr opět skvělý mix shrnující jak Episodu 3 tak 4 se skladbou Throne Room v provedení mohutnějšího orchestru než v Episodě 4, prostě třešnička na závěr celé série!"  *****   (9.4.2006)

Team_Daddy: "Z "nove" trilogie jednoznacne nejlepsi. Skvele individualni skladby jako Star Wars and the Revenge of the Sith Theme, Anakin's Dream, General Grievous, Anakin Vs. Obi-Wan. Zaver tentokrat take velmi silny. Zbytek hudby není rozhodne spatny a byt jen o něco povedenejsi, mohlo byt moje hodnocení jeste vyssi."  ****   (28.4.2005)

zaplos: "Je obdivuhodné, jak si s celou sérii Star Wars John Williams pohrál. V pořadí třetí (ale vlastně poslední) díl je určitě tím nejlepším filmařsky i hudebně z novodobé ságy. Také zde hraje hlavní prim výtečný motiv, ale i další skladby jsou výborné. K dokonalosti mi však ještě něco chybí, ačkoliv to nedokážu přesně specifikovat."  ****   (20.3.2011)
 

 Star Wars: The Empire Strikes Back (re-recording, Gerhardt)

Lokutus: "Dokonalý příklad toho, jak na základě velmi vydařené kompozice pro film může vzniknout naprosto nezáživné a ploché CD... Na základě poslechu tohoto soundtracku jsem kdysi mylně označil TESB jako hudebně neslabší část SW ságy, přestože skutečností je pravý opak..."  ***

Stanley: "Jakože nepatřím mezi příznivce SW music, existuje jedno vydání, které se mi velmi zalíbilo a které bych bez výčitek mohl doporučit těm, pro něž dlouhé 2CD edice epizod Hvězdných válek představují příliš těžko stravitelné sousto. Tahle verze obsahuje přesně jen ty jedinečné motivy, kterých je epizoda 5 plná, bez nudnější nezajímavější výplně, každá skladba je dlouhá rozvinutá samostatná suita; v jednom střízlivě dlouhém celku převelice rozmanité a bohaté."  ****
 

 Star Wars: The Empire Strikes Back (2CD)

Team_Daddy: "Plati prakticky totez co pro A New Hope (special edition), prilis dlouhe, nekolik skvelych kousku jako Imperial March, The Battle of Hoth ci Rescue from Cloud City/Hyperspace."  ***   (5.5.2005)

zaplos: "Vynikající hudba plná života a nasazení, posluchači nedá ani na chviličku vydechnout. Výborná a výtečně poslouchatelná hudba zcela v duchu původní trilogie. Báječné."  *****   (21.3.2011)
 

 Star Wars: The Force Awakens

zaplos: "Síla povstává, stará legenda se činí. Nemám slov. Williamse nijak zvlášť extra nevyhledávám, ale vzhledem k jeho věku a tímto dílem před ním opět smekám. Toto je tak nadupané dílo, tak perfektně zapadající do celé série a tak zábavné, že to opravdu mohl složit pouze tento velikán, který dal vale senilitě a vytvořil parádní soundtrack hodný minimálně nominace na Oscara. Bravo."  *****   (14.1.2016)
 

 Star Wars: The Last Jedi

zaplos: "Rozhodně nedávám plné hodnocení osmých Star Wars Williamsovi z nostalgie. Soundtrack je fakt dobrý. Člověk se setkává s tím, co zná, ale v novém hávu. Zazní jak staré, tak i nové motivy a vše je vybalancováno tak, aby to dobře znělo, posluchače nenudilo a zároveň aby se cítil jako doma. Nejznámějším motivem na světě se sice šetří, ale je to velká paráda, když zazní, motivy nových Star Wars jsou však také na jedničku. Prostě se mi to líbilo neskutečně moc."  *****   (17.12.2017)
 

 Star Wars: The Phantom Menace

Anthony: "Jak se mi ten film velmi nelíbil (nutno ovšem přiznat, že nejsem celkově vůbec fanoušek Hvězdných válek a to ani klasických), tak hudba se mi líbila celkem velmi. Samozřejmě je nutné vyzdvihnout úžasný Duel of the Fates: skladba, která se mi nezošklivila ani po x-tém poslouchání. Ale i další výrazná témata a i (u Willimase a Hvězdných válek pro mě překvapivě) mě velice zaujaly akční skladby. Zvláštní bonus pro mě je pak první minuta a kousek z poslední skladby, kde zní nádherný pochod z chichotajícími se dětmi, píšťalkami a dalšími zběsilostmi: věc, která spolehlivě zabere, když se necítím nejlíp. "  ****   (22.8.2009)

pepak: "Muj vztah k hudbe ke Star Wars je vseobecne znam, takze se omezim jen na zjisteni, ze na to, ze jde zase o SW, je hudba k The Phantom Menace az necekane dobra. Tj. zhruba prumerna."  ***

Ulrik: "Nejdříve nadšení, potom mírné zklamání a potom opět nadšení. Nepopsatelně dokonalý Duel of the Fates a Flag parade se pohybují na špici a zbytek alba zručně sekunduje. "  *****
 

 Star Wars: The Phantom Menace (Ultimate edition)

Salahadin: "Tohle 2cd jsem velmi očekával hlavně kvůli motivu Qui-Gonn Jinna, který v původní verzi ke slyšení nebyl. Obě krátké zaznění jsou to nejlepší, co na soundtracku je (s motivem droidů)! Velká škoda rozkouskování skladeb! Ale z lásky ke SW i tak dávám plné hodnocení."  *****   (9.4.2006)

Team_Daddy: "Bohuzel pro me tohle byla velka nuda, kterou si myslim, ze zpusobilo tohle 2CD vydani, nesetrne nasekane a nedovolujici zadne skladbe poradne se rozvinout, viz. absence genialni skladby Duel of the Fates."  **   (25.4.2005)

Ulrik: "Ano ano ano...konečně mnou tolik očekávaná věc. Takže...pro SW maniaka jako já naprosto skvělá věc, obsahující pasáže, které mi na původním CD chyběly...bohužel pro někoho, kdo SW neholduje bude naopak hodnocení klesat..."  *****
 

 Star Wars: The Rise of Skywalker

zaplos: "Williamsova hudba z nové trilogie Star Wars mi splývá v jedno, ale kašlu na to. Je to prostě paráda, absolutním vrcholem je pak závěrečný track Final, který trvá 10 minut a shrnuje snad to nejlepší, co je ve Star Wars slyšet. Tohle je hudba, která se neoposlouchá, navíc ten poctivý orchestr zní neskutečně dobře. Na 87letého dědulu neskutečný výkon. Bravo!"  *****   (5.1.2020)
 

 Star Wars Trilogy, The (Varese re-recording, Kojian)

Lokutus: "Nově nahraný výběr z původních tří Star Wars filmů obsahuje základní motivy, které jsou však v koncertních verzích a nemají tudíž absolutně nic společného z původní Williamsovou kompozicí. Navíc motivy zde obsažené jsou na reedicích v podstatně vydařenějších variacích."  ***
 

 Stepmom

Gimli: "Je to skutecne zklamani. Williamsova hudba se hodi akorat k usinani. Cele je to smes klaviru a minimalizovaneho orchestru (coz by nemuselo byt na skodu) nekdy az v extremne nudnem baleni :-( "  **

Lokutus: "Neuvěřitelně nudný soundtrack, který snad v tomto ohledu předčí i naprostou většinu tvorby Marka Ishama."  **

zaplos: "Poklidná, uspávací hudba, která se velmi dobře poslouchá, ale zní to, jakoby jely tak maximálně dva treky stále dokola. Kdo umí, prostě umí a udělá i triviální album velice hezky. "  ****   (19.12.2010)
 

 Terminal, The

Darabont: " Príjemná oddychová záležitosť, ktorá má niekoľko výrazných múch - keď sa začne skladba ako rýchlejšia dobrodružstvom vanúca záležitosť tak sa v tomto duchu istotne neskončí. Skladby ktoré sú po celej svojej dĺžke žánrovo ucelené sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky. Vlastne sú to chyby, ktoré sú príznačné napr. pre prvých dvoch Potterov. Je celé síce dosť monotónne, ale počúva sa to stále príjemnejšie ako už zmieňované diela."  ****   (24.11.2006)

Team_Daddy: "Krome pomerne pekneho hlavniho motivu uz tady NIC neni, nejhorsi co jsem zatim od Williamse slysel."  **   (17.5.2005)
 

 Towering Inferno, The (FSM)

pepak: "Zlepseni oproti bootlegu tvori predevsim zahrnuti nudnych pasazi, misto kterych byla na starsim piratskem releasu celkem zajimava suita z The Black Sunday. Kvalita zvuku se zrejme zlepsila, kdyz to vydavatel tvrdi, ale sam jsem si toho nevsiml. Kdyby CD vyslo pred peti lety, dalo by se doporucit, ale dnes bych spis preferoval bootleg."  

Stanley: "Připomíná mi to práce Howarda Shora - bombastická ívodní skladba a zbytek převážně jen neposlouchatelná šeď ničeho."  **

VanTom: "Hlavní téma (vlastně celá ívodní skladba Main Titles) patří k tomu nejlepšímu a nejsilnějšímu, co Williams vůbec kdy složil. Poté následuje několik velmi příjemných jazzových skladeb a dále (celé zbylé 2 třetiny soundtracku) už jen nudná a nezáživná akční hudba (no, několik působivých momentů se zde najde). Ale nebýt ívodní skladby, celkové hodnocení by bylo asi ještě nižší."  ***

zaplos: "Jde o limitovanou edici FSM's Silver Age Classics series. Obsahuje hodinu a čtvrt Williamsovy hudby a k tomu dvě skladby Maureena McGoverna. Hudba je pro mně nezajímavá, žádný pořádný motiv, žádné velkolepé finále. Prostě podprůměrný soundtrack, který s filmem zní dobře, ale samostatně je to bída. "  **   (21.1.2016)
 

 War of the Worlds

zaplos: "Ucházející album spíše akční hudba a strašidelné hudby, ale akční a-la Williams, čili žádné Zimmerovy blázniviny. Očekávané album, které se dá poslouchat bez obtíží. "  ***   (19.12.2010)
 

 1941 (bootleg)

Gimli: "Sice je to dvakrat delsi nez oficialni vydani, ale to, co je nove, mi vlastne ani nechybelo. A navic to ma horsi kvalitu zvuku."  ***
 


 


TOPlist